donderdag 7 maart 2013

Bloggersquilt blok van Henrieke



Op de valreep van de donderdag is het tussen de aangifte 2012 gelukt om blok 4 van de Bloggersquilt af te krijgen.


Het blok is door Henrieke ingestuurd en is een van de ontwerpen van de bloggersquilt geinitieerd door Jacqueline op  Blog van Jacqueline



Het blok heet Tumbling blocks van de Sylvia's Bridal Sampler van Jennifer Chiaverine uit 2006. De keuze van Henrieke voor dit blok omschrijft ze als volgt:
" ik heb gekozen voor de Tumbling blocks, de reden is dat ik dit blok heb gebruikt in het ontwerp van de stropdassenquilt van mijn vader.
In dit blok zit diepte werking, deze diepte werking lijkt heel erg op een wielershirt dat mijn vader heeft ontworpen."


Vond 'em leuk om te maken, maar ik heb wel wat gehannesd. Wilde de blokken niet appliceren op de achtergrond stof. En dus aangestoken door Jacqueline gekeken of ik met wybertjes tot #15 cm kon komen. Nou nee dat lukte me niet. Even achteruit genaaid en hexagonnen gekozen. 

Nu alleen nog op maat snijden en op naar het volgende blok.

5 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, Henrieke! Goeie oplossing om zó tot een vierkant te komen.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi , wat zal dat een leuke quilt worden. Ik doe niet mee, een mens kan niet alles.....;helaas....... maar ik geniet wel van jullie vorderingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke oplossing voor dit blok, deze variatie had ik nog niet gezien.
    Goed bedacht en gedaan, Carin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is my first visit to your blog and I'm enjoying all that you share.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk gedaan!! Als jij en/of je leuke volgers toevallig ook graag zouden meedoen met een GIVEAWAY van twee knuffel 'Zwoekans' (klinkt als een Alien, maar is eigenlijk een kruising tussen een zwaan en een toekan!), neem dan voor 20 maart eens een kijkje op onderstaande blog:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/02/ready-to-fly-out-rose-white-and-forrest.html
    Deze blog is van mijn moeder, die nog paar pas begonnen is met bloggen en echt superblij is met elke nieuwe volger!

    BeantwoordenVerwijderen