maandag 15 februari 2016

De harten van "Les Soeurs" zitten vol liefde !



Samen aan een zelfde quilt beginnen is zo ontzettend leuk.





 We hadden al voorbeelden langs zien komen van de " zusjes quilt".  Dat maakte dat mijn zusje Lot en ik al snel besloten dat het Les Soeurs moest worden.

De voorbereidingen gingen van start... het lastigste was nog om nog een exemplaar van het boek  met patroon: "Un promenade dans un jardin" van An Moonen en Petra Prins op de kop te tikken. Het bleek dat het in de reguliere winkels al was uitverkocht. Gelukkig lukte het  Lot om het bij het Openlucht Museum nog te krijgen. ( Nu niet meer hoor... het is ook daar nu niet meer te verkrijgen..)

En toen het kiezen.... gaan we het namaken in de zelfde sfeer en kleuren?
Wat hebben we prachtige voorbeelden naar elkaar ge-appt.  Van Juud, Jeannet, en van Betty.
Op de blogs, pinterest en op FB is veel moois te vinden.

Voor mij was het duidelijk dat ik een jellyrol, die al een hele tijd in een laadje lag te wachten, als basis wilde gaan gebruiken voor deze quilt. 

Voor zuslief werd het shoppen en daar heb ik natuurlijk vol overgave aan meegedaan !


Het begin is gemaakt, en zeker niet het makkelijkste van de quilt.
De bloemblaadjes appliceren, dat straks het midden, de blikvanger van de quilt wordt, ja dat vergde toch wel veel aandacht. Best wel vaak achteruit moeten naaien. Maar oh wat zijn we nu blij ermee. Met liefde gemaakt.






Hierboven van Lot, met prachtige stoffen van Dorry. En hieronder van mij. 







 






Op naar het appliceren van de bloem op de achtergrond en het knippen van de vele zandlopers. 













3 opmerkingen: