dinsdag 3 februari 2015

Lekker bezig

Afgelopen zaterdag waren mijn zusje ( ja echt zusJE, want ze is echt veel jonger)

    en ik bij de workshop gegeven door Betty Prins. 







Zo genoten we van haar mooie tops en quilts. Met een groot gehalte aan Susan Smith ontwerpen, maar met een heel eigen inbreng van Betty in de uitvoering. 















En ja we moesten ook echt aan het werk. We werden verwend met een tasje vol met lapjes en allemaal hebbedingen om aan de slag te gaan.  Betty kwam langs om tips te geven en ja de belangrijkste tip was toch wel :  veel doen... dan gaat het steeds beter. 

Nou dat willen we wel, dus veel doen ( lol)









 


Het was een gezellige dag, bekenden uit de bloggerswereld en facebook ontdekt en ontmoet. Wat is handwerken toch leuk.
Dank aan Petra Prins en haar "ploeg" voor de organisatie en aan Betty het was een plezier om naar je hartelijke  verhalen en tips te luisteren.


Ook kreeg ik nog een lieve verrassing van mijn zusje.  Ik kreeg ik de oude knoopsgatenschaar, die van onze Moeke, onze grootmoeder, is geweest.


Op de foto zie je ook de kantjes, die we van haar "erfden". Ze was zuinig en als een laken versleten was en het kant was nog goed, dan werd het losgetornd en bewaard.  





Hoe de schaar precies werkt, heb ik nog niet uitgezocht, ga ik van de week eens doen.

Handwerk ze!


5 opmerkingen:

  1. wat heerlijk dat jullie het zo gezellig hebben gehad. En de quilts van Betty zijn inderdad een feestje. Veel plezier nog met jullie projecten. Mooie schaar en kant hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was inderdaad super leuk, jammer dat wij elkaar (nog) niet kenden, maar wie weet komt dat bij een volgende keer.
    Leuk zo'n schaar van je oma, ik zou ook geen idee hebben hoe die werkt.genoeg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yeah, heb je gevonden!!! Mooie schaar!! En al druk geweest met het applicatiewerk?
    Wij zijn toch blijkbaar helemaal gaan appliceren volgens de Ted Storm methode, deze manier vonden we best lastig..:)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That must have been a wonderful seminar! Old scissors are beautiful.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk blog heb je, ik ga je volgen.

    Omdat ik door mijn ziekte (ik heb het Ehlers-Danlos Syndroom gecombineerd met o.a. Hart en vaatziekte) en beperkingen daardoor, veel aan huis gebonden ben, ben ik een blog en site begonnen waar ik kleine stichtingen, goede doelen en leuke tips extra aandacht geef.
    http://geefeenbeetjeliefdedoor.blogspot.com
    www.geefeenbeetjeliefdedoor.nl
    Als je soms iets hoort of weet dan mag je het best laten weten, dan kan ik het ook vermelden.

    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen